Brev:
Afviser flaske - 6 mdr.
12. november 2023
Alder:
6 mdr.
Afviser flaske - 6 mdr.
Hej Helen,
Min søn på 6 mdr afviser flaske. Jeg ved ikke om han får sin daglig mælkeindtag.
Jeg følger din bog og dermed også den rutine.
Rutinen ser således ud:
Vi vågner 7,30 han får sin grød med forskellige frutmos topping. Det er han også begyndt med at afvise og derfor skifter jeg mellem grød og øllebrød.
kl 9,30 får han frugtmos, andre gange springer vi over da han er for træt til at holde sig vågen men ellers er han glad for frugtmos. Her ammer jeg ham men andre gange vil han slet ikke have og vil bare sove.
kl 11,30 vågner får grøntmos eller øllebrød.
kl 13 tilbyder jeg ham en flaske på 120 ml men den afviser han og andre gange tager han kun 20-30 ml
Kl 16 får han frugtmos og lidt efter får han tilbudt flaske som han ikke tager.
kl 18.30 får han grøntmos med enten kylling kød eller fisk.
kl 20.30 får han en flaske som han godt vil tage og kl 23 får han også en som han godt vil tage.
De to flasker han får tilbudt om aften vil han gerne have.
Skal sige at han får vand af kop til alle måltider. Han drikker lidt og spytter resten ud. Skal også nævne at jeg giver ham MME i hans mad.
Jeg er bare frustreret over om han får nok mælk.
Udover det sover han ikke så godt om natten han har en del opvågninger som giver en hård nat til mig og ham. Han er en sund og rask dreng på 8,5 kg. Jeg har overvejet en tyngdepose, men ved ikke hvad du synes?
Noget andet som jeg er forvirret over er hvornår skal man give flaske efter måltidet fordi jeg føler nogengange jeg måske giver den for hurtigt og han er for mæt, kan du hjælpe med dette?
Han har ellers tandfrembrud og døjer med forstopplese men han får microlax og lactulose men det er stadig en hård omgang for ham og er heller ikke glad for de midler. Jeg giver ham sveskemos næsten hverdag.
Et sidste spm hvad kan man give ham hvis han ikke vil have grød mere til morgenmad altså som alternativ? Og hvad kan jeg gøre for at han sover godt om natten. Han får den drømmeflaske men der går ikke længe så vågner han.
Hilsen S.